Cuti Sekolah

hari ini sekolah dah mula bercuti....
Selamat bercuti untuk murid2 dan guru2....
Yang sedang menghadapi SPM tu.....semoga dapat menjawab dengan tenang....
ingat ini adalah penentu masa depan adik2 semua...
lupakan seketika dunia blog dan juga Facebook....
2 malam lepas sedang saya melayan Facebook ni pada pukul 3 pagi (terjaga dari lena)
Wall home (news feed) saya penuh dgn status seorang adik ini....
Saya tahu dia sedang menduduki SPM....sbb die bnyak mengeluh tentang soalan SPM yang baginya agak susah....
Saya tergerak nak komen status dia....dengan ikhlas....bkn nak tunjuk pandai...
Saya nasihatkan dia supaya gunakan masa berfb tu untuk mengulangkaji...
kurangkan layan FB ni sbb mmg saya perasan dia kerap on9...macam saya juga hehe
Tapi agak terkejut bila komen tersebut di delete dan dia membalasnya dalam inbox saya....
teruja dgn bahasa yang dia gunakan....jgn pandai2 nak sibuk hal org....lepas tu saya di block...
Erm....hanya tersenyum pahit....kerana sebaris ayat -----> susah ke soalan mate tu dik...lps ni bnyk ulangkaji  tau....kurangkan fb....( saya ingat ni laa ayat yg saya komen kt status dia)
Pelik dgn sikap sesetengah perangai anak2 gadis zaman sekarang...budi bahasa entah hilang ke mana...
kadang2 remaja lelaki lebih bersopan....Maaf....adik2 remaja kt luar sana....akk tk labelkan anda semua sama...cuma sesetengah!

Hayooo....isi dah lari dari tajuk....hehehe...
Cuti sekolah ini anda merancang nak ke mana?bercuti?balik kampung?
Selamat bercuti semua....semoga hari2 cuti anda indah dan happy .....



0 org sayang Izzan....:

Post a Comment

Dah Baca Jangan Lupa Komen Tau....Terima Kasih Yew...~Izzan~