Sayu Menjelang AidilAdha....

Assalamualaikum sume dan salam Aidiladha....
 
Sayu rasanye bila menjelang aidilfitri  Aidiladha ni...
Duduk jauh di perantaun....jauh dari family...jauh dari mama n adik2....
Disini cuma saya dan anak2.....
Jiran2 ramai yang balik kg masing2....
malam raya nnti mesti sunyi lorong ni....
Mood nak masak untuk raya pun tkde....
Tapi terpaksa masak juga sbb nak tukar2 juadah dengan jiran2 yang masih ada...
Tu yang seronoknya kt sini...sering bertukar2 juadah semasa hari raya.....

Sebenarnya ada hal lain yg membuat saya jadi sayu...sayu sgt2....
Baru sebulan lebih bermula.....
Rasenya mcm dah nak berakhir....
Selalunya saya yg sering merajuk....angin tk tentu pasal
bila die mula jarang menelefon saya....tak bls sms saya....
Tapi semalam dia pula yg merajuk....bkn majuk...marah sebenarnya....
Sebabnya dia melihat ramai lelaki yg komen kt wall FB saya....
Sebab tu jer ke???or sbb lain????
Setakat komen biasa jer...dan saya tk pernah meletak syarat bahawa lelaki tk blh nak mengomen or menglike status saya.....
Tak sempat nak memberi penjelasan,dia membisu seribu bahasa...call tk angkt,SMS tk berbalas....
 
Nota kaki: Saya hnya mampu berserah dan redha ats ape yg akn berlaku...kalau ditakdirkan die pergi....
langit masih berada di atas sana....dan air tk akn berhenti mengalir...!!!
Maafkan saya!!!



2 comments:

  1. nape sis?

    jangan sedih2 k.. berdoalah padaNYA selalu :)

    ReplyDelete
  2. @syazana amira
    TQ dear,,,selamat menyambut aidiladha!

    ReplyDelete

Dah Baca Jangan Lupa Komen Tau....Terima Kasih Yew...~Izzan~