Updates lagi????

Bila idea datang tanpa diduga...
lancar jer jemari ini menaip....
Tapi bila tiba saat idea buntu....
hanya mampu menatap kosong ruangan New Post ni....
Hari ini....ini entry kedua saya....
Idea ini timbul selepas berfacebook berjam2 lamanya....
menghilangkan rasa boring yang melanda....
Setelah berhari2 menyiapkan urusan pemarkahan dalam SAPS.
Nasib baik saya tk mengajar Tahun 1....
sebab ramai di kalangan rakan guru Tahun 1 mengeluh masih pening2 lalat dengan band2 dalam KSSR tu....

Oh ya....saya nak kongsi satu cerita panas tentang PAYUNG EMAS.....
pembaca lelaki suka aje kalau bab ini kan....
seingat saya,minggu lepas TV3 ada menayangkan cerita tu...
malam tu cerita tu ditayangkan....
keesokkannya bila buka FB jew,news feed saya dipenuhi dengan
perkataan PAYUNG EMAS.....sudah tentu dalam versi yang berlainan....
Yang lelaki versi lelaki....
Yang perempuan versi perempuan.....

Dan tadi,,,ada seorang hamba Allah...seorang lelaki menegur saya dalam ruangan chat...
bertanya tentang kehidupan saya.....
dengan jujurnya saya jawab setiap soalan yang dia lontarkan...
dari pekerjaan....hinggalah soal anak2....
Dia terkejut bila dapat tahu saya hidup cuma dengan anak2 saya...
tanpa seorang suami....
Soalan dia " anak2 masih kecil lagi naper berpisah? "
Saya jawab seikhlasnya....." saya tidak mahu sharing2 is caring"
Lepas tu dia pun mulalah.....
Cuba memberikan hujah2 dan melabelkan saya seorang yang bodoh,akal pendek sbb bila bab madu2 jer sanggup berpisah.....
Dia kata saya ni kawen tk ikut sunnah,tapi ikut nafsu.....
LELAKI...kalau bab kahwin lagi mmg igtlah segala sunah2 nabi...
Nak tanya ler...ada tak perempuan kat luar sana yang sanggup bermadu???setelah dikhianati dan ditipu bertahun2 oleh suami sendiri?
Saya jamin,tidak akan ada.....
Dia menjawab,mana ada tipu,dia nak kawen lain,itu hak dia...dan dia tk perlu pun bagitau awak klu dia nak kawen lagi...
Hah???apa???
Dalam hati dah panas....sebelum dia keluarkan lagi hujah2 dia baik saya BLOCK terus jantan tu....
So....kesudahannya...selamat tinggal teman....!!!






8 comments:

  1. ooo ni kisah hdup izzan ye.. sorry baru tahu. sorry jgk sb sy pernah tya ttg suami izan sblm ni. patutla beberapa entry izzan ada menunjukkan kesdihan dan kecewa. rasanya berat mata memandang berat lagi bahu izzan yg menanggung. Tabahkan diri ye, demi 3 wan yg sedang membesar tu..

    ReplyDelete
  2. @Aisy NasihaTerima kasih,saya dah semakin kuat sbb ada seseorang yg bagi semangat sejak 3 bulan lepas...lagipun saya 'sendiri' sejak adeq bru 4 bln dlm kandungan....dah hampir 2 tahun....!

    ReplyDelete
  3. semoga izzan tabah mengharungi hidup ini. JS pun tak tahu sama ada JS boleh mengharungi dan setabah izzan. insyaallah apa yg berlaku ada hikmahnya. ameen

    ReplyDelete
  4. bgus la mcm tu. fokus jg 3 wan tu baik2, diorang membersar tak de ayh ni, jgn bg diorang rasa kurang..sbg cikgu, izzan pun biasa tgk anak2 yg mcm tu bermasalah di sekolah kan? kita sama2 doakan 3wan akan jd anak2 yg soleh n pintar

    ReplyDelete
  5. @Aisy Nasiha mmg izan cuba bg yg terbaek untuk dorang....

    ReplyDelete
  6. http://blogsallyspace.blogspot.com/.. izzan, ni url sy yg baru ok.. thnks cz flow.

    ReplyDelete
  7. lama tak datang blog akak.
    kesian akak ditohmah begitu rupa.
    padahal yang menanggung itu akak, bukannya dia.

    ReplyDelete

Dah Baca Jangan Lupa Komen Tau....Terima Kasih Yew...~Izzan~