Rindu My Home Town

Rindukan kampung halaman saya...
nun jauh di sanaaaaa.....
cuti tahun ni tak balik kg pun...
ada sebabnya....
keputusan permohonan pindah tidak diluluskan....
so dengan itu rayuan perlu dibuat di Kementerian Pelajaran yg berpusat di Putrajaya!!
tetap akan berjuang untuk merayu!!!
merayu dan merayu!!!
berusaha sendirian....
tanpa mengharapkan bantuan sesiapa!!

Baru-baru ini seorang teman FB saya pergi bercuti ke negeri asal saya SABAH
banyak cerita menarik yang dia kongsikan dalam laman FB dia....
Dahulu pernah juga terbaca kat blog seseorang yang pernah melawat SABAH
sedihnya baca entry yang dia buat....
gambaran dia tentang makanan di sana....
sungguh menyedihkan!!!
aduhai....lain negeri lain tekaknya...
tak payah lah memburukkan betapa tidak sedapnya makanan kat sana....

Sebut tentang makanan....
saya teringin nak makan beberapa jenis buah-buah yang terdapat di negeri saya itu...
kalau nak cari kat sini,jenuhlah tak akan jumpa.....

Yang ni buah bambangan......



Ini buah bambangan yang telah dijeruk.....sedap dimakan bersama ikan bakar!
Kalau kat Sabah,durian ini dipanggil durian sukang...isinya merah.... 

Ini pulak buah Belunu...org sini pnggl Binjai,tp rasa Belunu lg manis daripada Binjai
yang ni buah Tarap.....buah yg masih mentah boleh dibuat sayur!
Isinya manis......
Aduiiii....rindunya nak makan semua niiiii :(


4 comments:

  1. wah..xeknal pun buah tu buah apa..seyes

    ReplyDelete
  2. @DOMU-KON
    tk kenal erk?sbb buah tu femes kt Sabah jew,kt sini x penah nmpk pown....hihi...

    ReplyDelete
  3. ouh....patutla..ingt misz domu tak berkembang..

    ReplyDelete
  4. wahhh....memang xkenal buah2 diatas. dan cara makan yg unik. nice info....

    ReplyDelete

Dah Baca Jangan Lupa Komen Tau....Terima Kasih Yew...~Izzan~